Jdi na obsah Jdi na menu
 


Konrád Trn - lovec lidí

7. 2. 2009

Konrád Trn

(alias Vědmák alias Ewengwe alias Ši Ťien alias Grém alias Xierin)

 

      Narodil se v Albireu roku 823, jako syn hlavního kočího v guvernérově paláci Simíra Trna a Jeremile Károvské, dceři statkáře z Tabitska. S platem jejich pán nešetřil, proto si rodina mohla dovolit lepší úroveň bydlení v Malé čtvrti, a hlavně mohli zajistit Konrádu, svému jedinému potomkovi, kvalitní studium. A proto již v sedmnácti letech nastoupil na Magickou univerzitu na obory „Základní kouzelnictví se všeobecným přehledem o Řádu světa“ a „Magie obecně se zaměřením na souboje s bytostmi myšlenkovými“. Jeho profesor na tvárnost, známý čaroděj Premius Xillinth, si u něj všiml nebývale rozvinuté schopnosti „vidět“ do budoucnosti (neboli úzké propojení s Vnějším světem). Již od mala totiž Konrád měl divné sny a „vidění“, pomocí nichž se dalo předvídat, co se za několik okamžiků stane. Ale v té době si to nikdo nedokázal vysvětlit a Konrád díky tomu prožil dětství ve zvláštním strachu z budoucnosti. Právě až Premius mu pomohl své schopnosti ovládat a rozvíjet (proto dnes dokáže tušit, co se stane třeba za alden). Ale stále je to více méně věc intuitivní, poněvadž nedošlo k Premiusem navrhovaném učení se u ještě známějšího Gildana Věštce. Premius totiž před tím zemřel (prý nehoda při jednom kouzelnickém pokusu…). Přesto se mohl Konrád bez problémů dostat i přes zkoušku Bílých kouzelníků a stát se právoplatným členem této organizace. Jenže těsně před závěrem základního studia se vydal, společně s přáteli, které poznal během studií, zlikvidovat temného mága jménem Švitorný Brada sídlícího v ruinách věže Wig Vej na jihu Zlatého lesa. Při tomto velmi nebezpečném podniku zahynuli dva Konrádovi kamarádi, trpaslík Aghar a Seveřan Sten. Těžce zraněná elfka Miriam, Konrádova životní láska, zahynula nedávno poté, kdy mentálně velmi vyčerpaná, padla do spárů Zloděje duší, nebezpečné myšlenkové bytosti. Dnes se Konrád toulá sám světem a nehodlá se vrátit k nedokončeným studiím, ani k rodině (ani neví, že jeho rodiče zahynuli při obléhání města v r. 850). Albireu, Městu bílého mramoru, se vyhýbá velkým obloukem, připomíná mu jeho šťastné dny studií, které již znovu nezažije. Jeho životním cílem se stalo zabíjení zlých kolegů z povolání. Přivydělává si občas jako „lidový“ jasnovidec, předpovídá lidem budoucnost a pomáhá jim s vyřešením důležitých životních rozhodnutí. Po hospodách vypráví svůj příběh. Nechce, aby se kdokoliv zbavil svého dosavadního života a neudělal fatální omyl tak, jak to udělal on, kdy selhala jeho předvídavost. Již má rozšířenou pověst potulného věštce, ale také zoufalce, který ztratil všechny životní jistoty. Znají ho skřítci ve Zlatém lese. U temných elfů pobyl delší dobu a jen zde, alespoň dočasně, nalezl klid. Trpaslíci jej rádi zvou na pivo a nechávají si od něj předpovídat budoucnost. Ještě přijal jméno arvedanského původu s magickým „x“ na začátku, pod tím jej znají lidští kolonisté. Přezdívkou Vědmák mu říkají jen jeho blízcí známí, kterých však není mnoho. Opravdové přátelé postrádá úplně.

      Konrád nijak na první pohled nezaujme. Postavou je spíš štíhlý, měří pouhých 165 coulů. Zrzavé vlasy má ostříhané na krátko, občas je skrývá pod „pirátským“ šátkem. Jeho světle modré oči hledí kamsi „do dáli“, ale když se do nich zadíváte, jako byste hleděli do hluboké studny tajemného vědění. Má dokonalý nos, jako stvořený arvedanským sochařem, mnozí mu jej závidí. Ale to bude asi jediné, protože jinak nepatří zrovna mezi pohledné muže. Je to dáno hlavně jeho vždy zachmuřeným obličejem, je bledý jako stěna (kvůli utrpěnému mentálnímu šoku při boji s temným mágem) a při delším upřeném pohledu na něj vám zamrazí v zádech. Jeho chůze ve vás vyvolá snad posměch, možná naopak lítost, protože kráčí v jakési nejistotě před dalším krokem. Občas se zastaví, jakoby se přikrčí, a až po chvíli se zase narovná a „houpavým“ krokem pokračuje vpřed. Pomalu a nejistě… A i když má koně, vždy jej na cestách vidíte jít po svých. Obléká si jednoduché cestovní oblečení modré barvy, které snad pamatují minulé století, ale vypadají velmi pohodlně. Přes ramena si přehazuje krátký červenohnědý pláštík, ale bez spony, jeden konec si omotává kolem krku. Na nohou má arvedanské sandály a na hlavě, jak už bylo řečeno, občas nosí šátek (zelený nebo krémově žlutý). Zbraň byste u něj nenašly. Vždy bojuje jen svou magií a kouzelnými předměty, kterých má plný příruční batoh. Mezi nejsilnější patří starý artefakt „Posílená moc“, se kterým může čarovat s větším úspěchem, menší únavou a menší spotřebou magenerie.

      V současné době (tj. kolem roku 853), tři roky po ztrátě nejbližších, se Konrád pohybuje někde mezi Erinem a Tarosem. Lze se s ním tedy setkat téměř všude v této části Tary, nejpravděpodobněji však v Minkoru, trpasličích osadách nebo ve větších skřítčích městech. Na svém kontě má už tři zlé kouzelníky či mágy (jeden z Lesa padajících stínů, dále skřetí šaman a konečně tzv. „Nepřítel salů“, Zin Zarův stoupenec ze Zlatého lesa) a po dalším teď pátrá (potulný čaroděj – „kejklíř“, který zabíjí malé děti ve vesnicích, které navštíví. Byl spatřen u horských skřítků i v Taroském lese!). Zatím počítá s jednou obětí na rok, ale doufá, že dříve nebo později jej některý protivník zahubí a on se znovu shledá se svými přáteli. Hluboko ve svém srdci však doufá, že najde zase někoho, s kým začne nový život, klidný a plný přátelství a lásky tak, jako to zažíval na studiích.

      Nedávno mu dokonce bylo nabídnuto uvolněné místo v Osmnáctce, organizaci lovců odměn…

 

      Profil podle pravidel DrD 1.6:

- Člověk čaroděj, 14. úroveň (40 životů, 67 magů)

Síla:                 12/0

Odolnost:        12/0

Obratnost:       14/+1

Inteligence:     17/+3

Charisma:        15/+2

-Magické předměty: několik posilujících a léčivých lektvarů, ochranné svitky, klasické mag. předměty z pravidel (ebenová hůlka, slun. prsten, prsten uhranutí, mag. plášť, atd.), přezka Ar-Khenoru (částečně chrání proti mágovým schopnostem), talisman štěstí (velký safír, +1 na hod proti pasti), „Posílená moc“ (stř. řetízek a soška jednorožce - 99% úspěch seslání kouzla, únava při kouzlení poloviční, potřeba o čtvrtinu méně magů, ale pokud je nošen ve spánku, má majitel noční můry – zranění za třetinu životů a ráno nelze zaostřit vůli!)

-Kouzla: především psychická a ochranná (proti magii), také časoprostorová magie. Několik útočných (blesky, ohnivé koule, apod.)

-Další spec. vlastnosti: psionické Vycítění nepřátelství, nebezpečí, lži,  vztahů a Odhad úmyslů protivníka – stupně znalosti: 3, 3, 2, 2, 1, 1 (avšak dále nerozšiřované)

- magenergii získává z okolí, ale je znalý i z čerpání z vlastní osoby; čaruje pouze gesty

 

                                                                                             Evan Stomat ® 2009

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA